Lär dig mer om våra doftlösningar för detaljhandeln och ta ditt företag till nästa nivå med våra unika doftmaskiner för företag – speciellt designade för minimalt underhåll, full densitetskontroll och konsekvent doftleverans i stora och små utrymmen.
Öka intentionen att köpa med upp till 84 % med dofter för detaljhandeln.
För att bli framgångsrik och sticka ut i detaljhandeln är en positiv kundupplevelse nyckeln. Att lägga till rätt doft, en som väcker behagliga känslor eller minnen är ett bra sätt att differentiera sig. En unik, behaglig doft kan knyta ihop dekor, stil och stämningselement för att bilda den typ av atmosfär som folk vill dröja kvar i. Noggrant utvalda ingredienser kan påverka kundens avsikt att köpa. Oavsett om du säljer materiella varor eller förbrukningsvaror, kan dofter hjälpa till att öka den tid dina kunder vistas i butiken med 20 %. Att välja en doft som bäst representerar ditt varumärke och dess produkter kan ytterligare skräddarsy detta resultat genom att öka försäljningen såväl som den upplevda kvaliteten på de produkter du säljer.
* En artikel, publicerad av International Journal of Marketing Studies 2014, fann att Nike-kunder i doftande butiker var 84 % mer benägna att köpa.
Doftsystem för detaljhandeln
Utan tvekan är den viktigaste frågan som tegel- och murbruksföretag står inför hur lätt och bekvämlighet det är att handla online. Inför detta måste detaljhandeln införliva ett marknadsföringsförsprång för att få fottrafik till sina butiker. Våra företagsdoftmaskiner är ett av de enklaste sätten att skapa en unik shoppingupplevelse och uppmuntra köpbeteende.
Gå med i raden av framgångsrika konglomerat som Nike, Sony och Apple med hjälp av doftsystem och strategiskt formulerade dofter för att förbättra shoppingupplevelsen.
Upptäck Aroma360®
De flesta varumärken som använder omgivande dofter i sina butiker har varit mycket nöjda med framgången det har gett. När rätt doftmarknadsföringsstrategi används i detaljhandeln är en högre nivå av varumärkeslojalitet och ökad försäljning bara några av de effekter det kan ha.