Du har skapat en lyxig, oklanderlig upplevelse i ditt bilsalong – men hur luktar det? Våra konsulter kan hjälpa dig att installera doftspridare som framkallar nybilskänsla på ditt försäljningsgolv. Dra fördel av beprövade doftmarknadsföringsstrategier för att öka försäljningen idag.
Öka bilförsäljningen med affärsdoftmaskiner
Forskning visar att bilhandlare kan dra stor nytta av det
från att dofta sina utställningslokaler. Att lägga till en omgivande doft som är anpassad till ett varumärkes identitet fördjupar relationen med potentiella kunder, vilket bildar en starkare koppling vid varje besök i showroom. I doftande miljöer kommer kunderna att dröja längre, vilket gör att de kan förbättra sin uppfattning och känslor kopplade till varumärkets image, vilket skapar en minnesvärd och pålitlig atmosfär för kunderna.
Vissa dofter fungerar utmärkt i utställningslokaler. I studier har vanilj visat sig ingjuta
lita på, medan doftnoterna av läder och mahogny förmedlar en känsla av lyx.
Bilindustrin: doft av bilutställningslokaler
Bilindustrin är en av perception och budskap. Kunder köper fordon för att göra ett uttalande, men innan själva köpet görs kan utställningsmiljön i hög grad påverka beslutet.
Upptäck Aroma360®
Att skapa en skräddarsydd doft för ett märke eller en bilhandlare är inte en process som passar alla. Det handlar om att gräva djupt för att upptäcka vad varumärket representerar och vem som utgör dess kundbas. Det är avgörande att vara noggrann uppmärksam på vilken typ av köpupplevelse varumärket försöker framkalla och vilken typ av körupplevelse det representerar.